EGE MECLİSİ - Ege Denizi'nde meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki depremin ardından eve girmek istemeyen İzmirliler, soluğu deniz kenarında aldı.

Ege Denizi'nde dün saat 15.28 sıralarında meydana gelen ve İzmir başta olmak üzere birçok ilde hissedilen 6.2 büyüklüğündeki deprem, büyük korkuya neden oldu. Depremin ardından sokaklara dökülen İzmirliler, soluğu deniz kenarında aldı. İkinci bir deprem olma ihtimaline karşı eve girmek istemeyen bazı vatandaşlar çimlerde çadır kurarken, bazı vatandaşlar ise parkta sahur yaptı. Depremin olduğu sırada evde ders çalıştığını belirten 21 yaşındaki Gökhan Duman, ''Çalışma masamın titrediğini hissettim, ev arkadaşım deprem olduğunu söyledi. Bunun üzerine telaşa kapıldık, hepimiz dışarı çıktık. Belli bir süre komşularımızla dışarıda bekledikten sonra, evde kalmanın güvenli olmayacağını düşündük. Ev arkadaşımla birlikte sahilde çadır kurmaya karar verdik ve bu gece burada konaklamayı uygun gördük.'' şeklinde konuştu.

Öte yandan, depremin şokunu hala atlatamayan 20 yaşındaki Selin Coşkun, ''Depremin olduğu sırada kütüphanedeydim, birden kitaplıkların sallandığını gördüm ve kitaplar yere düşmeye başladı. Kütüphanedeki insanlar masaların altına girdi, çok korktuk. Kısa bir süre sonra herkes dışarı çıkmaya başladı. Bu yüzden evde kalmamaya karar verdik, kamp yapmanın daha güvenli olacağını düşündük.'' dedi.

''Yüksek şiddetli bir deprem beklemiyorduk''

İzmir'de bir kaç aydır ufak çaplı depremlerin meydana geldiğini vurgulayan 21 yaşındaki Mustafa Ülkü, ''Yüksek şiddetli bir deprem beklemiyorduk. Hem uzun sürmesi hem de şiddetli olması bizi korkuttu ve en azından bu geceyi daha sakin geçirmek istedik. Çünkü yaşadığımız bina biraz eski ve üst katta oturduğumuz için depremin şiddetini daha fazla hissettik. O yüzden bu geceyi daha güvenli ve sakin geçirmek için deniz kenarını tercih ettik.'' diye konuştu.

Parkta sahur yaptılar

Depremin ardından eve gitmenin güvenliği olmadığını söyleyen 25 yaşındaki İsmail Özalp, ailesi ile birlikte parkta sahur yaptı. Çoğu vatandaş gibi evde olduğu sırada depremi hisseden Özalp, korunma amacıyla deniz kenarına geldiklerini belirtti.İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi, deprem sonrası evlerine girmekten çekinen vatandaşlar için 10 Gezici Mutfak aracıyla gece boyunca çorba, pide, ayran ve su dağıtımı yaptı.

Geceyi dışarıda geçirenlere sıcak yemek

Merkez üssü Ege Denizi (Karaburun açıkları) olan 6.3 şiddetindeki deprem İzmir'de ve birçok ilde paniğe yol açtı. Bu panik ve korku nedeniyle evlerine girmek istemeyen vatandaşlara İzmir Büyükşehir Belediyesi yardım elini uzattı. Büyükşehir Belediyesi Aşevi'ne bağlı 10 adet Gezici Mutfak ekibi, geceyi dışarına geçiren İzmirlilere iftar saatinden itibaren çorba, pide, ayran ve su servisi yaptı. Karaburun ve Mordoğan da dahil olmak üzere kentin farklı noktalarını dolaşan Büyükşehir ekipleri, geç vakitlere kadar bu hizmetini sürdürdü. (Halil İbrahim Karabıyık /İHA)