Her şeyden önce engellilerin Çeşme’de yaşam şartlarını kolaylaştırmak için çalışmalar yaptığını söyleyen Tütüncüoğlu, “Biz ilk defa engelliler için onlar denize girebilsin diye engelliler plajı yaptık. Yine onlara yönelik engelliler parkı yaptık. Kolayca ulaşım yapsınlar diye engelli otobüsleri aldık. Yollarımızı onlara göre inşa ettik. Onların rahatça yaşamlarını sürdürmeleri için çalışmalar yapıyoruz.”dedi

Sezon başında turizmi 12 aya çıkaracağını söyleyen Başkan Tütüncüoğlu bu alanda yaptığı çalışmaları anlattı: “Ilıca bölgesinde 5 ayaklı projemiz vardı bunun en son ayağı termal turizmdir. Bu projenin son aşaması olan ihale kısmına geldik. Önümüzdeki sene faaliyete geçecek. Bunun dışında kurvaziyer turizme önem vereceğimizi söylemiştik. Bu alanda da çalışmalar yapıyoruz. Eğer biz Çeşmeliler otelcisi ve esnafıyla iyi şeyler yaparsak turizmimiz gelişecek ve sürekli turistik gemiler bölgemize gelecektir. 2013’te yeni marinamız yapılacaktır. Bu marina istihdamı da artıracak. Barınma sorunları olan balıkçılara da Fener Burnu’nda barınak yapılacaktır.” diye konuştu.

Çeşme’de iş olanağının sadece deniz ya da turizm olmayacağını, Ovacık’ta da bir konserve fabrikası açmayı planladığını söyleyen Tütüncüoğlu, “Yeni kanuna göre Alaçatı beldesi, Ildır, Ovacık köyleri de Çeşme’ye bağlanacaktır. Ovacık’ta konserve fabrikası kurmak istiyoruz. Tek balıkçılık değil her alanda Çeşme’yi güzelleştireceğiz.” dedi.

Konutlara sıcak suyun verilmesi konusunda çalışmalar yapıldığını söyleyen Tütüncüoğlu,  “Çeşme’de en az 80-90 derecelik sıcaklıkta olan bir kuyunun bulunması gerekiyor. Valimizle de bu konuyu konuştuk ama bir türlü sonuç alamadık. Dalyan ve Ilıcaya sıcak suyu verebiliyoruz ama ısınma konusunda daha faydalanamıyoruz.

Dört dönemdir başkanlık yapan kıdemli başkan Tütüncüoğlu Çeşme’de alt yapı sorunlarının var olduğunu söyleyen Tütüncüoğlu, “Çeşme’de alt yapı sorunlarımız hala var. Ilıca, Alaçatı, merkezde bu sorunumuzu çözdük Reyizdere, Paşalimanı gibi bölgelerimizdeki sorunlarımızı bitireceğiz.” Dedi.

‘ÇEŞME’NİN DOĞASINI BOZMADAN ÇALIŞTIK’

Çeşme’de yapılan projelerde doğal güzelliğin bozulmamasına dikkat edildiğini söyleyen Tütüncüoğlu, “Çeşmede çalışmalar yaparken doğasını bozmadık. Tüm zorlamalara rağmen betonlaşmaya karşı çıktık. Çeşme’de 20 senedir yatay gelişme tekniğini kullanıyoruz. Yazın 1 milyona yakın insan geliyor. Araçlar çoğalıyor. Buna rağmen hiçbir sıkıntı yaşanmıyor. Biz şuanda yaza yönelik çalışmalar yapıyoruz. Dalyan ve Ilıca’da park sorunumuz var. Devletten eski hükümet binası yerini istedik otopark için ama bir netice alamadık. Taşocağı bölgesinde yeşillendirme programı yaptık ve orayı orman alanı yapıyoruz.  Selviler dikildi, damlama sistemiyle suladık. İlerleyen zamanda orası bir orman görünümü alacaktır.” diye ifade etti.

HAVAALANI PROJESİ

Bölgede bir havaalanı olmasının gerekliliğini vurgulayan Başkan Tütüncüoğlu, “80 yıllarında dönemin başkanı havaalanı projesini gündeme getirmiş ve öylece kaldı. Ama şimdi bölgemiz böyle gelişince buraya bir havaalanının şart olduğunu düşünüyoruz. Yeni bir sistem başlattık. İstanbul’dan Çeşme’ye deniz uçakları seferler yapıyor. Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım’dan bunların faaliyete geçirmesini istedik.” diye konuştu.

İMAR SORUNU

Çeşme’de imar sorununu olduğunu söyleyen Tütüncüoğlu, “Çeşme’de Babaylon Otel’den sonrası turizm bölgesi ilan edildi, bu nedenle 5 senedir oraya gelen projeleri yapamıyoruz.  Bölgede otel yapmak isteyenler var ama bakanlığa bağlı olunca biz müdahale edemiyoruz. Bu yatırımlar yapılırsa İzmir ve Türkiye’ye katkısı olacak ama Kültür ve Turizm Bakanlığı bu konuyla ilgilenmiyor. Son çıkan yasayla da bu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na verildi. Oteller hazır, projeler hazır ama onay yok.” dedi.

Çeşme’nin İzmir’in göz bebeği olduğunu ve onun için İzmir halkının buraya sahip çıkması gerektiğini söyleyen Tütüncüoğlu, “ Bugün Çeşme öyle bir yere geldi ki herkes bölgemizi tanıyor. Biz yaşadığımız müddetçe Çeşme’yi betonlaştırmadan, doğasını bozmadan elimizden gelen her şeyi yapacağız. Tüm Türkiye Çeşme’ye biran önce gelsin, görsün istiyoruz.” diye ifade etti.